İngiliz Dili Eğitimi ABD

İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Amacı
İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı İngilizce Öğretmenliği Programının öncelikli kuruluş amacı ulusal ve uluslararası alanda tercih edilen, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretimi konusunda uzman, modern ve öncü dil öğretim tekniklerini benimsemiş, bilgiyi araştırarak ve sorgulayarak ulaşmayı kendine ilke edinen Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı, öngörü, analiz ve sentezleme becerileri kuvvetli, çağdaş, hayal gücü ve yeni şeyler keşfetme becerisi yüksek, dil becerileri konusunda donanımlı ve yetkin İngilizce öğretmenleri yetiştirmektir.
Zamanın getirdiği yeniliklere uyum sağlayarak, ülkemizin İngilizce öğretmenliği alanında gereksinim duyduğu öğretmenleri yetiştirmede Türkiye’nin en iyi kurumlarından biri olmak en temel hedefimizdir. Bu hedefler doğrultusunda öğretmen adaylarına İngilizce bilgisine sahip olmaları, çağdaş öğretim tekniklerinin farkında olmaları ve yerinde, doğru biçimde kullanmaları, dünyada dil eğitimine ilişkin gelişmeleri takip etmeleri, eleştirel okuma ve düşünme konusunda ve ayrıca hayal güçlerinin sınırlarını genişletebilecekleri bir eğitim verilmektedir.
Vizyon
İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı’nın temel vizyonu, kendine hedeflediği misyonunu gerçekleştirmek için; öğrenci ve öğretim elemanlarının eğitim ortamlarını (derslik, dil laboratuvarı, atölye ve öğretim elemanları çalışma ofislerinin) hızla değişen ve gelişen Dünya’nın gereklerine paralel bir şekilde yenileyerek öğretmen eğitimi alanında yürüttüğü eğitim-öğretim faaliyetleri ve araştırma projeleri, sanatsal ve kültürel etkinlikleriyle uluslararası ölçütleri yakalamış, yeni eğitim teknolojilerini izleyen ve üreten, yenilikçi, yaratıcı, etik değerleri gelişmiş, paydaşları ile etkili bir iletişim ve işbirliği kurabilen, çağdaş anlamda toplumsal dönüşüm sürecinde önderlik rolü üstlenen bir akademik kadro ve çağdaş eğitimin ilke ve esaslarına bağlı kalarak, ülkemizin İngilizce öğretimi alanında ihtiyacı olan İngilizce öğretmenlerini ve eğitim araştırmacılarını yetiştirmektir.
Misyon
Evrensel değerlerle donanmış, bilimsel ve eleştirel düşünme yeteneğine sahip, çağın gereklerine göre kendisini sürekli yenileyen, yaşam boyu öğrenmeyi hedef edinmiş, değişime ve gelişime açık, analiz ve sentez yapabilen, yaratıcı, girişimci, sorgulayıcı, özgüveni yüksek, sorumluluk sahibi, etik değerleri özümsemiş, teknoloji okur-yazarı olan, teknoloji ve alan uzmanlık bilgisini öğretmenlik meslek bilgisiyle başarıyla bütünleştirebilen, ulusal ve uluslararası çalışmaları takip eden ve uygulayan, aldığı lisans eğitimi ile lisansüstü düzeyde araştırma yapabilecek ve bu araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına sunabilecek, takım çalışmasına yatkın, öğretmenlik mesleğini benimsemiş öğretmen adayları yetiştiren; alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyen, çağdaş yöntem ve görüşler ışığında ülkemizin İngilizce öğretimi alanında ortaya çıkan sorunlarının çözümüne katkı sağlayabilen ve İngilizcenin eğitim ve öğretiminde etkin olarak görev alabilecek ileri düzeyde bilgi ve becerilerle donatılmış İngilizce öğretmenlerini yetiştiren bir program olmaktır. Ayrıca, üniversitemizin genel misyonuna uygun, İngilizce öğretmeni yetiştirmede ulusal ve uluslararası alanda söz sahibi kurumlardan birisi olma yolunda gerekli öğretimi verebilen nitelikli öğretim elemanlarından oluşan bir bölüm haline gelmek Anabilim dalımızın bir diğer önemli misyonudur.


Kontenjan
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü bünyesinde bulunan İngilizce Öğretmenliği lisans programına her yıl ortalama 40 öğrenci alımı yapılmaktadır. Programa kayıt için Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı Temel Yeterlilik ve Yabancı Dil türünden yeterli puanı almak gerekmektedir.
Mezuniyet Koşulları
Programdan mezun olabilmek için dört yıllık lisans programı içerisinde 148 kredi ve 240 AKTS değerinde ders almış olmak gerekmektedir.
Mezunların İstihdamı
Yabancı Diller Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programından mezun olan öğrenciler; İngilizcenin yabancı dil olarak öğretimi alanında beceri ve yetkinliğine sahip olmaktadırlar. Kazandıkları bu yeterliklerle Milli Eğitim Bakanlığı‘na bağlı devlet ve özel okulların farklı kademelerinde (anasınıfı, ilkokul, ortaokul ve lise),  Bilim ve Sanat Merkezlerinde, Halk eğitim merkezlerinde ve özel dil kurslarında çalışma olanaklarına sahiptir. Ayrıca mezunlarımız, devlet üniversiteleri, vakıf üniversiteleri ve özel üniversitelerde İngilizce okutmanı, öğretim görevlisi veya araştırma görevlisi olarak çalışabilmektedir. Mezunlarımızın yurtdışı bağlantısı olan özel şirketlerde ve çeviri bürolarında da çalışma fırsatı bulunmaktadır. Bununla birlikte, yabancı dil eğitimi alanında kendini geliştirmek, akademik kariyer yapmak isteyen mezunlarımız, lisansüstü eğitim ile dil öğretimine ilişkin çeşitli alanlarda veya tercih ettikleri diğer alanlarda yurt içi ve yurtdışındaki programlara devam edebilmektedirler.
Çalışma Yöntemleri
İngilizce Öğretmenliği lisans programının Hazırlık sınıfı önkoşulu bulunmaktadır.  Zorunlu Hazırlık Sınıfı muafiyeti için YDS, YÖKDİL ve TOEFL sınavları kabul edilmektedir. Bu sınavlardan 100 tam puan üzerinden en az 70 alınması gerekmektedir. Öğrencilerimiz,  ayrıca, Hazırlık sınıfından muaf olabilmek için her akademik yılın başında Giresun Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından düzenlenen yeterlilik sınavına girebilir. Bu sınavdan 100 tam puan üzerinden en az 70 almaları beklenmektedir.
Program Yeterliliği
İngilizce Öğretmenliği lisans programında yer alan 148 Kredi 240 AKTS değerindeki teorik ve uygulamalı dersleri başarı ile tamamlayan öğrencilerin alanları ile ilgili şu yeterliliklere sahip olması beklenmektedir.
 
  1. İngilizce Öğretmenliği alanına ilişkin temel kavram ve ilkeleri açıklar.
  2. İngilizce Öğretmenliği alanının alt uzmanlık dallarındaki temel kavram ve kuramları kavrar.
  3. İngilizceyi günlük ve profesyonel yaşamlarında karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda kullanabilir, yazılı ve sözlü olarak iletişim kurabilir. İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini kullanabilir,  geliştirebilir ve bilgiye ulaşabilir, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşabilir ve üretme düzeyinde kullanabilir.
  4. İngilizcenin teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilir ve bu bilgileri dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak uygulayabilir.
  5. İngilizce yazma süreçlerini etkin bir şekilde kullanarak farklı metinler üretebilir.
  6. İngilizcenin yapısal özelliklerini bilir ve öğretim tekniklerini kullanarak öğretebilir.
  7. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla ders materyalleri geliştirebilir, hazır materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilir ve değerlendirebilir.
  8. İngilizcenin öğrenimi ve öğretimi konusunda ki temel kuramları, ilkeleri ve yöntemleri bilir ve bu bilgiler doğrultusunda uygun dil öğretim tekniklerini ve yaklaşımlarını kullanabilir.
  9. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve süreçleri anlayabilir ve analiz edebilir, bunları bilimsel yöntemler ile değerlendirebilir, uygulayabilir ve yorumlayabilir. Birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurabilir.
  10. İngilizce Eğitimin temelleri; öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleri ve İngilizce öğretimi alanında öğretim bilgisine hâkimdir.
  11. İngilizce öğretimini etkileyebilen kuralları bilir ve bu kuralları analiz ederek öğretim planı hazırlayabilir ve uygulayabilir. Bu öğretim planına göre eğitim-öğretim süreçlerini yönetebilir.
  12. Bilgi, İletişim ve Öğretim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde yetkin bir şekilde kullanabilir.
  13. Öğrencilerinin yaşlarını,  zekâ seviyelerini, öğrenme stillerini, dil düzeylerini ve gereksinimlerini bilir ve bilgilere uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamayabilir.
  14. İngilizce öğretimi ile ilgili ölçme ve değerlendirme araç ve gereçlerini doğru yöntemleri kullanabilir, geliştirebilir, bu araçların ve yöntemlerin güvenilirliğini değerlendirebilir ve bunları kullanabilir.
  15. Öğrencilerin sosyal, psikolojik ve gelişimsel özelliklerini belirleyebilir, gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilir ve raporlaştırabilir.
  16. Bilimsel araştırma yöntemlerini ve istatiksel analiz yöntemlerini İngilizce öğretimi alanındaki çalışmalara uygulayabilir.
  17.  İngilizce öğretimi ile ilgili bilgiye ulaşmak için kullanılması gereken bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabilir ve alandaki mevcut sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma sürecini eleştirel bir araştırmacı bakış açısı ile başarıyla gerçekleştirebilir ve bu bilgileri okul ortamında uygulama becerisine sahiptir.
  18. Farklı yaş, dil ve kültür gruplarındaki öğrencilerin dil edinme ve öğrenme özelliklerini bilir ve dil öğretim yöntem, tekniklerini ve yaklaşımlarını bu özellikler doğrultusunda kullanabilir.
  19. Çeviri bilimindeki temel kuram ve yaklaşımları, değişik metin türlerinin özelliklerini betimleyebilir. Metinleri İngilizce ’den Türkçe ’ye, Türkçe’mden İngilizce ’ye çevirebilir.
  20.  Öğrencilerin ihtiyaçları, öğretim planları ve müfredata göre günlük ders planlarını düzenleyebilir, uygulayabilir ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlayabilir.
  21. Ders kitaplarını ve materyallerini öğrenci profiline uygunluğunu eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilir ve öğrenci düzeyi ve ihtiyaçlarına uygun kitaplar ve materyalleri seçebilir.
  22. Lisans düzeyinde edindiği teorik bilgiyi ve pratik tecrübeyi gerçek sınıf ortamında bulunan değişkenleri de göz önünde bulundurarak prensipli bir biçimde uygulayabilir.
  23. Eğitim bilimlerinin temel kavramlarını bilir ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından etkin bir şekilde yararlanabilir.
  24. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilir.
  25. Klasik ve Modern Edebiyat alanında temel düzeyde alanın kavram ve ilkelerini tanımlayabilir, bilgiyi çözümleyebilir ve yapılandırabilir. Bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygulayabilir
  26. Öğrenme ortamlarındaki bireysel, kültürel ve psikososyal çeşitliliğe duyarlı eğitim-öğretim faaliyetleri gerçekleştirebilir ve farklı yerel ortamlara uyum sağlayabilir.